Creative Commons License
Cette notice est mise à disposition en vertu d'un contrat Creative Commons.
logo arlima

Manuscrit

France / Paris / Bibliothèque nationale de France / français

Cote:4916
Ancienne cote:Regius 9608.5.5
(Ms. non numérisé)

Contenu

  1. (f. 1-71) Les droits de la couronne de France
    Incipit:Ou nom du Pere et du Filz et du Saint Esperit. Amen. S'ensuit ung petit livre intitulé Des droiz de la couronne de France, qui premierement a esté fait en latin par ung notable clerc et depuis a esté par ung autre clerc translaté en françois pour l'instruction des François presens et avenir, et mesmement de ceulx qui point n'entendent en latin et qui ne sçavent aucunes gestes passees, dont en cedit livre est faicte mencion, d'entre les François et les Anglois, de paravant l'an que on disoit mil quatre cens quarente neuf, affin qu'ils congnoissent par les faiz passez et l'apreignent a leurs enffants et autres François a venir, que jamais ilz ne se doibvent fier en quelzconques traictez, seremens ne promesses d'Anglois, se ilz n'en veullent estre trompez et decenz, comme leurs bons predecesseurs l'ont esté en leur temps. Et premierement s'ensuit le prologue d'icellui, qui en a mué l'effect en françois…
    Explicit:… a l'onneur et gloire de Dieu, qui vous en vueille donner la grace et finablement vous couronner en sa gloire de paradis.

Description matérielle

Copiste:Henri Anquetil
Lieu: 
Date:XVe siècle
Nombre de feuillets:71
Foliotation:1-71
Format: 
Support:Papier
Reliure: 
Mise en page: 
Décoration: 

Possesseurs

  • Jean-Baptiste Colbert (1619-1683), n° 1890

Bibliographie

  • Bibliothèque nationale. Département des manuscrits. Catalogue des manuscrits français. Tome quatrième: Ancien fonds, nos 4587-5525, Paris, Firmin Didot, 1895, 800 p. (ici p. 437, no 4916) [IA]
Rédaction: Laurent Brun
Dernière mise à jour: 13 août 2021