Creative Commons License
Cette notice est mise à disposition en vertu d'un contrat Creative Commons.
logo arlima

Manuscrit

France / Paris / Bibliothèque nationale de France / français

Cote:5060
Ancienne cote:Regius 9681
(Ms. non numérisé)

Contenu

Recueil des discours prononcés devant Charles VI pour et contre le duc de Bourgogne, Jean sans Peur, après le meurtre de Louis, duc d'Orléans

  1. (f. 1-48) La justification… du duc de Bourgoigne sur la mort du duc Loys d'Orleans, par Jean Petit
    Incipit:Cy commance le propos de la justification de monseigneur le duc de Bourgongne, conte de Flandres… sur le faict de la mort du duc d'Orleans, proposez publiquement par la bouche de maistre Jehan Petit, docteur en theologie et conseiller dudit duc de Bourgongne, a Paris, en l'hostel de Sainct Pol, le VIIIe jour de mars, l'an mil CCCC et VII…
    Par devers la tres noble et tres haulte magesté royal comme vray subjectz et obeissant a son roy et souverain seigneur, mon tres redoubté seigneur, monseigneur le duc de Bourgongne…
    Explicit:… le roy nostre sire le doit plus aymé que devant et sa loyaulté et bonne renommee faire prochier par tout le royaulme et dehors le royaulme, publiés par lectres patentes par maniere d'epistre et aultrement; icelluy Dieu veulle que ainsi soit fait, qui est benedictus in secula scculorum. Amen.
  2. (f. 48-95) Plaidoyer pour Valentine de Milan, veuve de Louis, duc d'Orléans, et pour ses enfants mineurs
    Incipit:Roy tres chestien, prince tres noble, etc, seigneur souverain chiefz de justice, a vous ma parolle adresse comme a icelluy a qui…
    Explicit:… comme le tesmoigne le Saige, Proverbiorum XXI°, disant: qui sequitur justitiam, inveniet vitam et gloriam, quam nobis et vobis concedat qui sine fine vivit et regnat in secula seculorum. Amen.
  3. (f. 95-105) « Conclusions… pour la partie de madame d'Orlians »
    Incipit:Aprés laquelle proposition ainsi faicte, ladite madame d'Orlians…
    Explicit:… et que il face les conclusions telles qu'il appartient a faire selon le cas pour l'interest de justice, et dit que ainsi doit estre faict et que c'est raison.
  4. (f. 106-226) Réponse de Jean Petit au plaidoyer fait pour la duchesse d'Orléans
    Incipit:Comme vray et tres loyal subject et obeissant a vous, son roy et souverain seigneur, mon tres redoubté seigneur, monseigneur le duc de Bourgongne…
    Explicit:… Juge moy selon ta justice et selon ma vraye innocence. Ainsy soit il. Que Dieu le veulle, qui est trinus et unus benedictus in secula seculorum. Amen. Finis.

Description matérielle

Copiste:Inconnu
Lieu: 
Date:XVe siècle
Nombre de feuillets:226
Foliotation:1-226
Format: 
Support:Papier
Reliure: 
Mise en page: 
Décoration: 

Possesseurs

Bibliographie

  • Bibliothèque impériale. Département des manuscrits. Catalogue des manuscrits français. Tome premier: Ancien fonds, Paris, Firmin Didot, 1868, ix + 783 p. (ici p. 499-500, no 5060) [GB] [IA]
Rédaction: Laurent Brun
Dernière mise à jour: 6 janvier 2022